Szolgáltatások
0
Kosár

A filmek állapotától függ. A nagyon régi tekercseknél -főképp ha feltekerve voltak tárolva- előfordulhat hogy már nagyon kiszáradtak és ha be szeretnénk fűzni, könnyen eltörhetnek. Ezen kívül a szennyezett (párás helyen tárolva könnyen penészedhet, de számos más szennyeződés is kerülhet egy-egy tekercsre) filmekkel sem tudunk dolgozni. A legbiztosabb, ha behozod filmjeid az üzletünkbe, és munkatársaink egyenként megvizsgálják a tekercseket a rendelés felvétele előtt.

Segített ez a válasz?

Elkészült analóg munkádat 3 hónapig üzletünkben őrizzük, ezután átszállítjuk raktárunkba, ahol további 1 évig tároljuk. 1 év után további értesítés nélkül megsemmisítjük. Ha nálunk felejtett 3 hónapnál régebbi negatívot szeretnél átvenni, először kérjük jelezd szándékod üzletünkben vagy bármely elérhetőségünkön és raktárunkból visszaszállítjuk az üzletbe. Ez esetenként akár egy hetet is igénybe vehet, de ahogy visszakerült filmed az üzletbe, azonnal értesítünk.

Segített ez a válasz?

A papírképek nagyítását minden esetben megelőzi egy szkennelési fázis, így laborunk először egy ideiglenes digitális fájlt készít, ezt világítja a fotópapírra. Optikai levilágítással nem tudunk papírképet nagyítani.

Segített ez a válasz?

Ha sztenderd C41-es technológiájú színesfilmed van, akkor igen, analóg csomagajánlatainknál választhatsz expressz határidőt.

Az epressz rendelések esetében a 14:00-ig beérkezett színesfilmeknél garantáljuk az aznapi elkészülést. A 14:00 után érkezett rendelések a következő munkanapon 14:00-ig készülnek el. A szolgáltatás a csomagajánlatok árain felül 20% felárral vehető igénybe.

Expressz határidővel push hívást nem tudunk vállalni.

Segített ez a válasz?

Nem, a több tekercses munkákat is ugyanazon drive mappába töltjük fel. Azonban a fájlnévből könnyen megkülönböztethetőek a tekercsek, a fájlnév első 4 karaktere a tekercs sorszáma, míg az utolsó két számjegy a kocka sorszáma. Pl. 44850001.jpg, 44850002.jpg, 44850003.jpg...

Segített ez a válasz?

Ha üzletünkben előre rendezted a szolgáltatás végösszegét, a rendelés elkészültekor azonnal (C41-es, sztenderd színesfilm esetében a leadástól számítva általában 24 órán belül, de a legforgamsabb karácsonyi időszakban is maximum 3 munkanapon belül) küldünk egy e-mailt megadott e-mail címedre, ez tartalmazza a linket szkennelt fotóiddal.

Ha utólag szeretnéd rendezni a megrendelést, lehetőséged van az elkészülést jelző emailből egy "Online fizetek" linkre kattintva a SimplePay rendszerén keresztül, vagy az üzletben személyesen kifizetni a rendelést. Mindkét esetben a fizetés után néhány perccel küldjük a linket.

Segített ez a válasz?

Igen, kérjük jelezd munkatársainknál, ha ilyen hívást kérsz.

Segített ez a válasz?

Tudunk vágott tekercseket is szkennelni, ha kisfilmnél minimum 2 kockányi csíkokra van vágva, de rollfilmek esetében akár kockánként is. Keretezett diából kivett kockát, vagy simán egy kockára vágott kisfilmet sajnos nem tudunk szkennelni.

Segített ez a válasz?

Kétféle felbontással dolgozunk.

 

A klasszikus 35 mm-es filmek esetében:

- A kisebbik szkennelésünk (30x45 cm-es méretig papírképre nagyítható, online megjelenéshez ideális) - 2048x3091 pixel - kb. 2200 dpi, kb. 2-3 MB

- A nagyobbik szkennelésünk (fotótechnikával kb. 100x150 cm-ig papírképre nagyítható, a profiknak) - 4492x6774 pixel - kb. 4800 dpi, kb. 18-20 MB

 

A 120 mm-es rollfilmeknél a különböző kockaméretek miatt a felbontások különböznek. A szkenner képérzékelő lapkájának magassága határozza meg a fix oldalt, melyhez aránylik a kocka szélessége. Az alábbi példában a 6x7-es kockaméretet vesszük alapul.

- A kisebbik szkennelésünk 2048x2510 pixel - kb. 900 dpi

- A nagyobbik szkennelésünk 4827x5631 pixel - kb. 2000 dpi

 

A fájlméretek csupán tájékoztató jellegűek, hiszen attól függően hogy képünkben mennyi információ van (fekete-fehér vagy színes, ha színes, mennyi színt tartalmaz) elég nagy a szórás.

Segített ez a válasz?

Elkészült képeidet Google Drive linkként küldjük. A képek innen egyesével vagy csoportosan letölthetők, vagy saját Drive-ba áthelyezhetők.

 

Segített ez a válasz?

A filmszkenneléseket Google Drive-on tároljuk. A fotók az általunk küldött linkről érhetők el. A szkennelt képek 3 évig elérhetők a Drive fiókban, utána értesítés nélkül törlésre kerülnek. Mivel külső szolgáltatót veszünk igénybe a fényképek tárolására így sajnos erre semmilyen garanciát nem tudunk vállalni.  Javasoljuk a kapott képeket saját Drive fiókba átmenteni, illetve letölteni fizikai tároló eszközre.

Segített ez a válasz?

Csak JPG kiterjesztésű fájlokat készítünk.

Megegyező felbontású szkenneléskor csak a fájltömörítés módjában van különbség, a képminőségben véleményünk szerint nem látható.

A TIFF fájlok kb 10x annyi tárhelyet foglalnak, mint a JPG képek, ami leginkább azért van, mert a TIFF fájlok tömörítetlenek vagy veszteségmentes algoritmussal minimálisan tömörítettek. A TIFF fájlban minden egyes pixel külön tárolódik, ami a részletek retusálásánál és nagyításkor a szemcsék minőségében játszhat szerepet.

A TIFF-nek akkor lehet értelme, ha a képet többször megnyitnád módosításra és rámentenél a fájlra. Viszont megoldás, ha a letöltés után az első felülíráskor JPG mellett TIFF-et is mentesz a képről, és a TIFF-el dolgozol tovább.

Segített ez a válasz?

Minden szkennelt fájlt sRGB-ben mentünk. Laborgépeink és szkennereink kizárólag sRGB színtérben dolgoznak, a lézeres levilágítás is ebből a színtérből történik.

Segített ez a válasz?

Push hívást +1 pushig tudunk vállalni, pull-t azonban nem.

Segített ez a válasz?

Ha exponálatlan, vagy teljes egészében fényt kapott filmed van, melyről nem tudunk értékelhető végeredményt produkálni, a szolgáltatás filmhíváson felüli értékét (tehát ha mondjuk szkennelést is rendeltél, akkor a szkennelés árát) visszaadjuk Fotológus Ajándékkártyán.

Segített ez a válasz?

Ebben az esetben használd Filmfutár szolgáltatásunkat!

https://fotologus.hu/analog-labor/filmfutar oldalon válaszd ki, mi történjen filmeddel, rendeld meg, majd alaposan becsomagolva futárszolgálattal add fel címünkre a nyersanyagot. Mi elkészítjük a kívánt szolgáltatást, majd választásodtól függően visszaküldjük, vagy átveheted üzletünkben.

Fontos, hogy a postai szolgáltatások esetenként akadozhatnak, és az ajánlott küldeményeket sem minden esetben kapjuk meg, csupán postán maradó küldemény értesítő érkezik, melyet nincs kapacitásunk átvenni. Azt javasoljuk, mindenképpen valamilyen futárszolgálattal küldd el nekünk filmed! A postai úton feladott filmek beérkezéséért nem tudunk vállalni.

Segített ez a válasz?